Фахівці Державної екологічної інспекції у
Закарпатській області, з метою попередження та виявлення правопорушень вимог
природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами на території
області здійснили обстеження території Середнянської територіальної громади.
В ході візуального обстеження громади виявлено
несанкціоновані звалища різного роду
відходів (пластикові пляшки, скло, залишки будівельних відходів) на початку
населеного пункту Лінці, орієнтовною площею близько 862 м².
Одночасно, несанкціоноване розміщення твердих
побутових та інших відходів зафіксоване в с. Гайдош, поблизу польової дороги,
орієнтовною площею близько 400 м².
Крім цього, стихійне звалище відходів подібної площі виявлено
в с. Пацканьово, неподалік
високовольтної лінії електропередач.
На час проведення обстеження, власників відходів не
встановлено.
Інспекція надіслала зобов’язання до голови
Середнянської територіальної громади щодо вжиття заходів реагування, зокрема
забезпечення заходів з ліквідації стихійних звалищ твердих побутових відходів на
підконтрольній території, відповідно до наданих повноважень.
Державна екологічна інспекція у Закарпатській області
наголошує, що несанкціоноване розміщення відходів є порушенням вимог Законів
України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про відходи»,
Земельного кодексу України та створює небезпеку для довкілля та здоров’я людей.
Особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть дисциплінарну,
адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність. У випадку, якщо
розміщення несанкціонованого сміттєзвалища призвело до забруднення земель,
відповідальність передбачено згідно статті 52 Кодексу України про адміністративні
правопорушення та статтею 239 Кримінального
кодексу України.
Державними інспекторами з контролю за дотриманням
вимог природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами будуть здійснені
повторні огляди та у разі відсутності проведених заходів з ліквідації,
матеріали обстежень будуть скеровані до правоохоронних органів, для вжиття відповідних
заходів реагування та прийняття рішень.